Wednesday 21 January 2004

Aku Adalah Aku

Aku ingin jadi seperti kamu, dia dan mereka..

Tapi, aku adalah aku. Aku bukan mereka. Setiap makhluk yg Allah jadikan tu unik. Ada kelebihan dan kekurangan masing2. Dan kejayaan setiap insan bergantung atas hasil usaha mereka dan yg terutama sekali bergantung kepada qada’ dan qadar Allah.

Senang utk bercakap. Tapi kekadang tu, sukar utk menerimanya. Aku tahu aku x sehebat dan secerdik kawan2 aku yg lain. Tapi aku masih beruntung sbb Allah kurniakan aku mereka yg dpt menjadi inspirasi bagi aku, walaupun tidak setaraf mereka.

Dan aku juga beruntung sebab aku masih dikurniakan Allah akal yg waras utk berfikir, berubah, dan bertindak. Jadi, aku boleh juga berusaha utk menjadi setanding mereka.

Ntahlah… Apa yg aku tulis ni. Apa yg aku nak sampaikan pada diriku yg kerdil ini, ialah aku adalah unik. Aku perlu berusaha dan berubah utk berjaya. Dan akhir sekali, serahkan padaNya utk ketentuan yg seterusnya. Hanya Dia yg maha mengetahui akan segala sesuatu.

Moga apa yg dirancangNya akan mendatangkan kebaikan buat diriku yg serba lemah ini.

No comments: