Sunday 18 July 2010

Jumaat lepas aku accident.
Orang reverse dengan lajunya sehingga langgar aku.
Dah masuk bawah tayar pun.
Seb baik takde yg patah riuk.
Cuma lebam2 je la..
Badan lemah semacam.
Tu pun gagahkan diri utk gi Tmn U betulkan motor yg kena langgar tu.
Huhu~ Alhamdulillah..

Perkara2 camni yg buatkan aku rasa tak suka nak memandu kereta.
Menggeletar badan dan lutut.
Kalau perkara yg sama berlaku kat aku camna pula?
Huhu~ Takooot!

Dalam hati aku berdoa..
"Ya Allah, aku tak kisah untuk kau cabut nyawaku, tapi janganlah cabut nyawaku sebab accident. Sian kat mak aku. Tak habis sedih sebab abah meninggal lagi..."

Ameen..

3 comments:

Suhaila said...

Salam,

Has dah balik Johor ke? Siannye accident..alhamdulillah tak teruk..dah jumpa doc ke untuk check ape yg patut..mudahan cepat sembuh lebam2 tu..and be extra careful next time..saya pas balik nnti pun xtaula berani ke bawa kete dgn gaya org Msia kat sana yg berbeza dgn sini..huhu..take care Has

Shashikin said...

Salaam Has,

Alhamdulillah tiada apa2 berlaku kat awak. Terasa mcm nak tercabut jantung bila dgr awak accident.

Be extra careful next time kalau memandu kereta. I'm being honest, pemandu-pemandu di M'sia sgt berbahaya terutamanya apabila mereka nampak kereta yg dipandu oleh seorang wanita adalah jenis kereta yg kecil.

Extra careful juga kalau berdepan dgn pemandu berbangsa India, I'm not being biased but these is from my observation while drving on the road....mereka spt tak de peraturan memandu...signal tak bagi etc.

Anyhow my fren, do not feel down and afraid to drive. Keep on trying and improve. Everybody hv their own fear. I have plenty tht I need to overcome...until now

Hoping that you'll get well soon and happy selalu. Moga Allah sentiasa pelihara sahabatku.

Take care.

Maria Maarof said...

Sue.. memang pun. Nak bawak kereta pun rasa scary. Motor okay lagi sebab dah biasa dan mudah nak mengelak kalau ada apa2.. Tapi teringat kata Leecot satu masa dulu.. 'people start to learn how to curse when they start dribing cars' OMG! I just have to hold on and be patient. Ni baru Johor.. belum KL lagi.

Sharifah.. At that time, I was on my bike.
Alhamdulillah, I'm okay now. Just tangan masih lagi tak baik bengkak (sampai sekarang!). Takleh genggam dgn kuat. Nak kena gi urut, kot. Dah x-ray, dan takde yg patah..
Alhamdulillah.. Sedih.. tubuh yg mak lagirkan dgn sempurna dah tak sesempurna dulu. Huhu..