Friday 5 December 2003

Suatu Hari Di Hari Raya......

Hari raya yg berlalu bagaikan suatu mimpi buat aku. Bukan apa... Rasa cam x caya je aku beraya di perantauan. Mcm2 terjadi. Ni aa nak criter skit nih...

Pagi raya aku bgn awal, kemas2 sikit sambil dgr takbir di speaker pc dan kemudian bersiap ke masjid. Keluar umah je tengok hujan turun. Agak lebat gak. Masih x ramai orang di masjid. Sorang, sorang muslimat masuk. Sampai penuh ruang yg kosong tadi. Jumpa dgn ramai kengkawan Malaysia yg lain. Chef, Naja, Wan, Kak Sue.... Tapi, yg semalam janji nak jumpa x dtg lagi. Zura. X nampak kelibat dia pun.

Takbir kat sini lain betul. Tak sama langsung alunannya dgn kat Malaysia nyer. Tapi kata2nya masih sama. Memula rasa cam terkejut beruk gak. Sebab ingatkan selama ni yg takbir stail Mesia tu aa yg di ambil bulat2 dr Arab. Rupanya tidak. Hmm....

Kak Sue ajak ke umah dia lepas semayang raya nih. Ada makan2 sikit katanya. Tapi, aku xleh gi. Ada kelas sampai ptg.

Aku xdpt tunggu sampai abis khutbah. Kena keluar awal sbb kelas start kul 10.00. Boring giler rasa dlm kelas tu. Tapi, aku tabahkan hati gak. Kalau xdtg kang xpaham apa yg akan aku ulangkaji nnt.

Lepas kelas aku tepon Zura. Risau gak sbb dia xdtg. Sakit ke, apa ke...

Dia okay je katanya. Borak2 raya aa skit. PAstu pasal nak dt umah dia mlm ni. Tetiba je dia offer aku nak keja ke tak? Sbb ada keje kosong kat Welsh office. Dgn blur-blurnye aku menyatakan tanda setuju aku. Mmg aa sbl ni ada cakap nak keje. Tapi tau2 dpt keje hari first raye! Erm... Sebab hr nih aku mmg xde mood raya, so, aku pun setuju je.

Keje ptg tu was okay. Balik sama dgn Zura sbb janji nak bermlm kat umah dia mlm tu. Ramai org dtg mlm tu. Aku lak tak pasal2 jd org dapur. Ala... bukan x biasa. Okay je.

Zura masak spaghetti kari. Sedap woo... Nnt leh suruh dia masak lagi. Heheh...

Okay... Sebenarnya, xde apa2 pun yg interesting berlaku hr ni. Cuma nak mencoretkan sesuatu sempena first time aku beraya kat Cardiff. Argh! mcm x caya jer...

No comments: