Monday 16 February 2004

Betapa Indah Utk Memahami & Difahami

I don’t know how to express myself. But, this is the most enjoyable weekend in my life. Subhanallah, Alhamdulillah, Allahuakbar!

###

Alangkah seronoknya bila kita dapat memahami sesuatu… Apa yg hendak disampaikan dlm pelajaran, life, atau apa yg org nak kita faham. Aku tahu, aku bukan org yg baik bila membuat keputusan. Seringkali keliru. Terutamanya dlm membuat keputusan dlm hidup aku.

Tapi, aku rasa aku merupakan seorg pendengar yg baik. Cuma, sejak kebelakangan ni, aku agak sukar utk memahaminya. Ada yg aku agak faham, tapi ada juga yg x paham. Maybe, sebab utama aku x paham ialah sbb aku takleh terima pendapat dia kot. Aku faham yg dia faham, tapi aku x faham knp dia berubah. Tidak spt dulu…

Takpelah… mmg dia byk ilmu drku. So, maybe apa yg aku lihat betul, tp bg dia xberapa tepat. Entahle… Aku ni asyik ikut perasaan diri je. Takpelah… Maybe lepas nih boleh latih diri utk memahami.

“Ya Allah, kurniakanlah daku kefahaman yg baik spt kefahaman nabi2mu….”

Moga sentiasa dlm redhaNya.

No comments: