Thursday 15 July 2004

Blood Donation... :D

Dtg lambat sikit ke lab hari ni. Ntah kenapa tah… Kepala aku cam lembab sikit. Maybe sebab tido lewat mlm tadi and terlebih tido pagi ni. Ntahla…

Gi tengok simulation yang aku setkan semalam… alamak! Salah directory la pulak. Hampeh betul.. Aku kena wat lagi sekali. Susah? Senang je. Semua benda dah ada.. Tinggal letak input je. Yang agak mencabar bila kena wat local axis definition yg baru bila nak jana new molecule. Kali ni aku nak jana butane dan octane crystal pulak. So, dua file input yg penting aku kena generate. Aku dah buat sketch dah.. tinggal nak tanya supervisor utk confirmation yg aku wat ni betul ke dak.

Dia lak tengok gitu2 je… tension betul aku! Takpe..kita cuba dulu.. aku pujuk diri. Erm.. dah agak dah.. Tak jadi juga. Tapi supervisor aku xde skrg ni. Sibuk. Ntah ke mana tah. Kekadang aku rasa bersalah sbb slalu nyusahkan dia. Tapi kalau pikir balik, takkan nak diam je. Camna dgn simulation aku? Masa berjalan dgn pantas! So, mau tak mau aku kena aa kejar dia selalu. Interrupt dia walau dia bz. Nasib engkau la labu…

Bila aku tengok balik semua result, tak seperti yg dijangkakan. Alamak! Camna ni? takpe.. pasni tanya pensyarah lagi… Teruk betul la aku nih! ;) Aku rasa ni mesti sebab supervisor aku ubah program gen_neigh tu. Satu lagi masalah… Ya Allah… Mudahkanlah urusanku ini.

Ntahla..time2 mcm ni I do really need a friend. But all of them are not here. Well.. actually ko lupa Has, Allah kan ada. He is the Almighty, the Ultimate power of all. He knows everything.

Yepp… kekadang aku lupa tu. Has..Has.. apa la nak jd dgn ko nih. (Geleng kepala). Insaf..insaf…. :(

Erm.. petang ni aku nak pi derma darah. Semalam ajak kengkawan lain cam tak interested je. Xpe aa.. aku nekad nak pi gak kul 4.00 ni. Doakan aku!

###

4.00 pm…

Kuang.. Kuang… Kuang…..

Hahaha…aku gelak sendiri. Rupa2nye utk staff dia je la dik Non ooii! Tak dibuka utk org luar. Aku malu sendiri. Rasa nak gelak kuat2 pun ada. Fuhh! Selamatlah darah aku dari didermakan… Maka tak merasalah aku experience dlm bidang menderma darah. Tu lah… Kat UTM dulu org buat byk kali ko tak nak ikut. Sekarang baru beriya2 nak buat. Buang tebiat ke apa aku nih :D

Masa balik ke school tetiba aku dipanggil oleh supervisor keje aku. Dia ingat aku nak dtg keje. Borak dgn dia sat. Yang bestnye, ni first time aku nampak dia ceria dan gelak. Kalau tak muka cam nak makan org je. Kecut aku. Mungkin dia tengok muka aku, dia jadi baik, kot (Perasan!)

###

Hmm… aku dah bgtau kat lecturer aku pasal masalah translation tadi. Dia kata nanti dulu. Dia nak uruskan utk masalah Cornie (rakan sekuliahku) dulu. Dia kata maybe dia punya masalah ada effect kat aku. Sedihnye… Dah hampir dua bulan nih.. result tak nampak bayang gak! masyaAllah…. Mampu kah aku?

Innalillahi wa inna ilaihi raji’uunnn…. (DaripadaMu aku dtg dan kepadaMu aku kembali)

p/s: Sorry ye, mood aku bercampur2 hari ni.

No comments: