Sunday 25 July 2004

Thai Dinner & Kehidupan yg Terlampau

Apa ye, nak tulis hari ni? Aku rasa macam ada byk idea je, tapi tak tau nak tulis under tajuk apa… Hmm… Takpela..aku tulis je dulu..

Dengan keadaan aku sekarang yang agak sibuk… Terasa agak tertekan. Masa dah makin tiba ke penghujungnya dengan simulation yg selalu tak menjadi. Tapi, alhamdulillah, semakin ok. Cuma aku kena ulang benda2 yg dulu aku buat tu sekali lagi. MasyaAllah… hanya Allah yg tau perasaan ni. Tu la pasal aku selalu balik lambat. Sampai kul 9.00 – 10.00 p.m. Nasib baik la waktu siang kat sini panjang. Tak terlalu gelap.

Samapi bilik je selalunya aku akan keletihan… Lepas solat, dah tak larat nak tahan mata. Bumm!!!...tido…

Semalam aku melawat Zura. Dah agak lama tak jumpa. Dia sibuk dgn kerja, aku lak dgn research di school…. Mulanya aku saje2 je text dia. Kata nak bg email pasal sesuatu. Kemudian dia saje usik aku. Dia balas… Pasal kawin ke? Katanya. Hmm… aku diam je. Hish… budak ni. Mlm tu aku tak dpt nak msg dia akibat keletihan yg terlampau.

Dan aku pun text aa dia esok paginya (semalam) minta maaf tak dpt hantar email tuh. Aku juga tulis… A’aa betul… minggu depan aku nak bertunang. Saje je aku nak kenakan dia. Heheh… Sebelum ni dia kenakan aku… (Hohoho!…tumbuh tanduk dua kat belakang).

Dia balas balik suruh aku dtg kedai…plz… katanya. Rasa bersalah lak. Aku pun text balik pasal yg tadi tu aku memain je… Tapi dia mmg nak ajak aku dtg kedai. So, petang tu aku dtg aa..

Wah…kedai dah bertukar rupa! Makin cantik! MasyaAllah.. Buku2 pun makin banyak. Bagus2 lak tuh… Aku beli something. CD Timeless Wisdom. Bacaan Quran yang ada English Translation narrated by Dawud Wharnsby Ali. Best! Aku minat dia. Suara dia clear. Boleh aa aku dgr Bacaan Al-Quran dgn English translation sambil2 buat simulation nnt. Takle hati aku ni kosong je…

Petang tu kami keluar makan bersama. Biasalah aku dgn Zura… Kalau bersama mesti gi kuar makan, shopping, berbual… Just wanna spend time together dan releasekan sikit tekanan kerja aku di school tu. Kami bercadang keluar ke Nandos. Sebelum ni Zura kata ada ayam yang halal… Tapi hari ni baru dia bgtau yg sebenarnya ayam halal hanya dijual di tempat2 tertentu je. So, di Cardiff xde. Dia pun sebenarnya baru perasan akan hal ni.

Gulp! Aku terkedu. Zura kata dia memang makan ayam kat sini. Menurut dia ulama di sini bersependapat yg ayam di UK ni disembelih oleh org ahli kitab (Kristian/Yahudi). Kecuali yang disembelih oleh org Athiest. So, majority di sini semua ayam/daging tu boleh dimakan. Ada la dia bagi hujah tentang hadis nabi dan sebagainya. Dan aku tau, hadis tu hadis sahih. Cuma masih belum terbuka hati utk makan.

Tak jadi makan Nandos, kami ke Restoran Thai. Huwaa… Kat sini lagi best! Masuk2 je dah disambut oleh pelayan dgn ucapan ‘sawadikap’. Siap dgn tangan diorg sekali. Macam kat Negara Thai la pulak. Memang exclusive aa tempat nih. Tak sesuai dgn gaya aku hr ni. Hari ni aku pakai sempoi je. Dahlah bawak beg galas lak tu. Ah… Nasib aa…

Banyak aa yg  kami bualkan. Maklumla… lama tak jumpa. Suka aa borak dgn Zura. Boleh bincang pasal macam2. Dari hal dalam, luar Negara, ke hal agama dan personal life. Yang bestnya pasal agama aa… Tapi kami selalu gak berselisih pendapat. Erm.. sebenarnya aku yang tak banyak ilmu. Tu yang selalu argue je dgn dia. Sorry la my friend. Tapi dia selalu aa pesan suruh check balik kalau tak puas hati, or kalau tak pasti. Rasa kurangnye ilmu aku. Huhuhu…

Hrm…lama betul tunggu makanan kami sampai. Kami asyik makan starter je. Pastu Zura marah aku. Sebab karang kenyang sangat. Tak makan lauk yang lain pulak. Alas… sampai pun lauk2 tu. Wah… bagus betul presentation lauk2 tu. Dihias cantik sangat sampai sayang nak makan. Tapi sebab perut pun dah lapar, kami makan je la. Kemudian dessert kami order aiskrim. Ni pun lawa gak. Siap ada payung lagi. Wah… Memang puas hati!

Makanan kat sini memang betul2 sedap beb, tapi mahal la… Err… terkedu gak masa nak bayar. Apapun, everything have its first time. So, kalau org tanya, leh aa kata yg aku dah merasa dah makan kat sini. Tapi, maybe lain kali tak dtg dah. Bukan tak suka… Tapi err… fulusnya melampau sgt. Boleh buat sedekah anak yatim… Dapat pahala (Jgn marah ye, my friend). Maybe kalau aku jd jutawan nnt, leh aa dtg lagi. 

Lepas makan kami bergerak utk pulang. Aku ke school, dan Zura balik umah. Oklah… penat dah cerita. Bye!

No comments: